Відкритий урок-подорож з інформатики«Змінювання та доповнення текстів у тестовому редакторі Word. Сім чудес України. Карти Google»














Технологічна карта уроку:


Організаційна інформація
Тема уроку

«Змінювання та доповнення текстів у тестовому редакторі Word.

Сім чудес України. Карти Google»


Предмет
Інформатика
Клас
4-А клас
Автор уроку (посада)
Дьоміна Яна Вікторівна,
 вчитель інформатики
Освітній заклад
КЗ «Обухівська ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів»
Коротка характеристика класу
Учні переважно достатнього та високого рівнів, швидко йдуть на контакт, виконавча дисципліна на високому рівні. Учні вміють гарно висловлювати свої думки, більшість схильні до аналізу, порівняння, узагальнення.
Методична інформація
Тип уроку
Урок - подорож.
Мета уроку
Формування предметних компетентностей:
Інформаційно-цифрова:  Навчити учнів додавати, редагувати та форматувати різноманітні об’єкти до текстових документів, такі як: таблиця, рисунки, картинки, авто фігури, надписи. Уміння систематизувати інформацію в таблицях.
Інформаційно-культурна: Виховувати патріотизм, почуття любові та обов’язку до рідної країни України; виховувати естетичний смак, почуття прекрасного, збагачувати свій внутрішній світ.
Форматування ключових компетентностей:
Спілкування державною мовою
Уміння:
створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою;
Ставлення:
усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;
уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику;
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Розвивати вміння досліджувати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати пам’ять, увагу, мислення; розвивати емоційне сприйняття; розвивати творчий підхід до поставленої задачі; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, сприяти підготовці учнів до життя, посиленню зв’язку теорії з практикою;
Обізнаність та самовираження у сфері культури Виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати вміння проводити об’єктивну самооцінку; виховувати творчий та естетичний підхід до роботи, бажання експериментувати.
Наскрізна лінія
Громадянська відповідальність  Спрямована на виховання відповідального громадянина своєї держави. Вагомою її складовою є формування в учнів культурної самосвідомості – здатності розуміти роль культури у становленні способу мислення і поведінки людей, шанобливого, толерантного ставлення до культурних надбань свого народу, країни, світу; усвідомлення власної значущості і відповідальності щодо причетності до свого народу
Здоров'я і безпека Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи
з ІТ-пристроями. Формування духовно, емоційно, соціально, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.
Завдання уроку
Навчити учнів додавати, редагувати та форматувати таблиці.
Викликати почуття гордості за свою країну, любові до рідної землі, тісно переплести вивчення нового матеріалу  з історією України.
Знання, уміння, навички, якості, компетентності, компетенції, які актуалізують /набудуть/закріплять тощо учні в ході уроку
Під час актуалізації учні повторюють вивчене на попередньому уроці, при цьому вчаться порівнювати та швидко знаходити відповіді на поставлені питання;
Під час вивчення нового матеріалу учні розвивають навички дослідження, порівняння, узагальнення, вчаться вставляти, редагувати та форматувати об’єкти по темі дослідження;
Під час первинного теоретичного закріплення учні порівнюють між собою те, що вивчили, знаходять спільне, відмінне, вчаться пояснювати новий матеріал, використовуючи наукові терміни, розвивають мовленнєві навички;
На етапі закріплення матеріалу учні ще раз закріплюють те, що вивчали самі та застосовують отримані від інших учнів знання на практиці.
Необхідне обладнання і матеріали
Карта України, дошка прикрашена, комп’ютерна презентація, відеоролики «Сім чудес України та «Сім чудес природи України», мережа Інтернет, ПК, текстовий процесор Word, Карти Google, інструкції до виконання практичних робіт, книги, демонстраційні листи.
Методи: пояснення, демонстрація, бесіда, практична робота.

…Розум полягає
не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати
знання на практиці.
Аристотель

ХІД ЗАНЯТТЯ
І Привітання. Перевірка домашнього завдання; актуалізація матеріалу, що вивчався.
«Мозковий штурм»
Що таке редагування документу?
Редагування тексту — внесення змін у текст: виправлення помилок, видалення, переміщення, копіювання, вставляння фрагментів тексту та інших об'єктів.
Що таке Форматування документу?
Форматування документу – це процес встановлення параметрів документу, які визначають його зовнішній вигляд.
Що таке шрифт?
Шрифт – повний набір символів, які належать до певної гарнітури.
Кожен
шрифт має свою назву, напр., Times New Roman, Arial, Monotype.

ІІ Оголошення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
Постановка проблемного питання. Не раз у своїй повсякденній діяльності ви стикалися з необхідністю упорядкувати дані. Як ви це робили? Для впорядкування і наочного подання в документах даних різних типів використовуються таблиці. Дані, подані в таблиці, виглядають компактно і зручні для сприймання. Так на уроках природи  є необхідність оформляти результати дослідів. І оформляємо ми його у вигляді таблиці. В математиці умови задачі оформляємо у вигляді таблиці. Менделєєв всі хімічні елементи також систематизував у вигляді таблиці (ви про дізнаєтесь пізніше). Так що ж таке таблиця ?..
Таблиці та їхні властивості.
Таблиця - це певна інформація, що впорядкована в рядки  та колонки (стовпці). Таблиця може містити будь-яку кількість рядків і колонок, але кількість колонок у Word обмежується числом 63. Таблиця складається зі стовпців і рядків, на перетині яких знаходяться клітинки (комірки). Стовпці, рядки, клітинки є об’єктами таблиці. У клітинках таблиці можуть розміщуватися текст, числа, рисунки, формули і навіть інші таблиці, посилання на дані з інших документів
Висота рядків і ширина стовпців таблиці може бути різною. Кілька клітинок можуть бути об’єднані в одну, а деякі з клітинок можуть бути розділені на кілька.
Орієнтація тексту в клітинці може бути горизонтальною або вертикальною. Для різних об’єктів таблиці можна встановити межі різного типу та різну заливку.
Таблиця як об’єкт текстового документа має такі властивості:
·      розмір таблиці – задається шириною таблиці в сантиметрах або у відсотках від ширини сторінки;
·      кількість стовпців і рядків у таблиці;
·      вирівнювання таблиці на сторінці – може набувати таких значень: за лівим краєм, за правим краєм, по центру;
·      обтікання таблиці текстом – може набувати таких значень: без обтікання, з обтіканням навколо таблиці;
·      межі таблиці – задаються кольором, типом і шириною меж всієї таблиці або окремих її об’єктів;
·      заливка об’єктів таблиці – задається кольором і візерунком та ін.

Створення таблиці
У Word  існує кілька способів створення таблиці в текстовому документі:
1) вставити таблицю простої структури;
2) накреслити таблицю довільної структури;
3) вставити таблицю з колекції шаблонів;
4) перетворити фрагмент тексту в таблицю.

Усі команди створення таблиць знаходяться у списку кнопки Таблиця групи Таблиці вкладки Вставлення.

І спосіб. Вставити в документ таблицю простої структури можна так:
1. Вибрати в документі місце, де потрібно вставити таблицю.
2. Виконати Вставлення - Таблиці - Таблиця .
3. Виділити на схемі таблиці необхідну кількість рядків і стовпців та клацнути ліву кнопку миші.
У цей спосіб можна створити таблицю, у якій не більше 10 стовпців і 8 рядків. Якщо ж потрібно створити більшу таблицю, то її можна вставити в текстовий документ, виконавши Вставлення - Таблиці - Таблиця - Вставити таблицю. Потім у відповідних полях діалогового вікна вказати необхідну кількість стовпців та рядків.
Для ширини стовпців можна встановити такі значення:
·      постійна – ширина всіх стовпців таблиці однакова і вказується користувачем у полі з лічильником;
·      за вмістом – попередньо ширина стовпців автоматично встановлюється мінімальною, а під час уведення даних у клітинки ширина стовпця автоматично збільшується;
·      за шириною вікна – ширина стовпців визначається автоматично діленням ширини робочої області документа на кількість стовпців таблиці.


ІІ спосіб. Таблицю будь-якої структури можна накреслити. Особливо це доцільно, коли таблиця має складну структуру
Для цього потрібно:
1. Виконати Вставлення - Таблиці - Таблиця - Накреслити таблицю.
2. Вказівником, який матиме вигляд олівця,
намалювати контур усієї таблиці.
3. Намалювати лінії, що розділяють рядки та
стовпці.
Якщо під час креслення таблиці були створені зайві або помилкові лінії, їх можна «стерти», використавши інструмент Гумка. Для цього слід виконати Конструктор - Накреслити межі - Гумка , навести вказівник (його вигляд буде в цей час змінений на такий ) на зайву лінію і вибрати її. Після видалення лінії кнопку Гумка слід вибрати повторно.

Введення даних у таблицю і переміщення по таблиці
Після того, як таблиця створена, її потрібно заповнити даними. Текст уводиться в поточну клітинку таблиці за відомими вам правилами введення тексту або, у випадку використання експрес-таблиці, дані в таблиці замінюються на потрібні. Під час уведення даних у клітинки ширина стовпця і висота рядка автоматично змінюються, якщо введений текст не вміщається у клітинку – такий режим установлено за замовчуванням. Якщо цей режим потрібно відмінити, достатньо вибрати довільну клітинку таблиці та виконати Макет - Таблиця - Властивості - Таблиця - Параметри і зняти позначку прапорця Автодобір розмірів за вмістом.
Щоб перемістити курсор у певну клітинку, її потрібно вибрати вказівником або скористатися клавішами керування курсором.

ІІІ Відтворення матеріалу, що вивчався, та його застосування в стандартних умовах

Бесіда
(Перегляд відеоролика «Сім чудес України )
Природа України – багата та різноманітна. Завдяки географічному положенню та кліматичним умовам у нас є просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера, на просторах країни ростуть тисячі видів рослин та водиться величезна кількість тварин. Змінюються пори року – і кожна з них дарує нам свою особливу красу.
Україна завжди асоціюється з безкраїми золотими ланами під чистим блакитним небом. Повний дозрілий колос пшениці символізує багатство та родючість, він важкий і хилиться до самої землі, ніби дякуючи за силу, якою вона його наповнила. Над ланами легко кружляють птахи, і далеко навкруги розноситься їхній спів.
У горах України дуже красиво наприкінці весни. Схили вкриті свіжою зеленою травою та квітами, а внизу плескається Чорне море – зовсім не чорного, а блакитно-бірюзового кольору. Силуети далеких гір, ніби намальовані аквареллю, здаються, пливуть у морі. Десь серед хребтів причаїлися стрімкі водоспади, проте вони невеличкі та майже повністю пересихають улітку. Поруч із ними завжди свіже та прохолодне повітря, а вода така прозора, що видно кожен дрібний камінь на дні.
Природа України радує око. Проте справжня її краса в тому, що вона наділяє нас усім необхідним для життя – повітрям і водою, корисними копалинами, їжею, сировиною для будування, пошиття одягу, друкування книжок тощо. Щоб краса української природи не збідніла, не зникли її чудові ландшафти, не зміліли річки, не вимирали тварини ми маємо піклуватися про неї – будувати екологічні виробництва, користуватися чистою енергією та й просто не смітити на вулицях. Це зовсім неважко, а може принести хороший результат, якщо ми всі так робитимемо.

IV Фізкультхвилинка

V Практична робота

Інструкція до виконання
!!! ПАМ’ЯТАЙТЕ ПРО ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
– Діти, давайте пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером. Ми з вами зіграємо у таку гру, яка називається «Можна чи не можна». Я буду зачитувати правила техніки безпеки за комп’ютером а ви, якщо погоджуєтесь зі мною, плескаєте в долоні, а якщо не погоджуєтеся, то не плескаєте. То ж будьте уважні!
1.Працювати з мокрими руками. – не плескають
2.Розпочинати роботу тільки з дозволу вчителя. – плескають
3.Бігати по класу та штовхатись. – не плескають
4.Самостійно ремонтувати комп’ютер. – не плескають
5.Повідомляти вчителя про неполадки комп’ютера. – плескають
6.Класти сторонні речі на клавіатуру чи системний блок. – не плескають
7.Торкатися проводів та роз’ємів комп’ютера. – не плескають.
8.   прогнозування, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком  тощо.

1.   Запустіть текстовий редактор.
2.   Уведіть заголовок «Сім чудес України»
3.   Уставте таблицю за допомогою команди Вставка-Таблица  розміром 4*8
(Діти виконують практичне завдання з усними повідомленнями про «Сім чудес України»)

VІ Підведення підсумків заняття, оцінювання
(Перегляд відеоролика «Сім чудес природи України )
Метод оцінювання та рефлексії «Різнобарвна карта України».
Учні самостійно себе оцінюють (розташовують на карті України стікери в областях з пам’ятками).
Питання-відпвідь:
1. Що таке таблиця?
2. З яких елементів складається таблиця?
16. Як вилучити стовбець з таблиці?
Підбиття підсумків уроку.
Метод «Мікрофон»
-                  Чи сподобався вам урок?
-                  Що нового дізналися на уроці?
-                  Як ви думаєте, де саме знадобляться вам ці знання?
Заключне слово вчителя.
Сьогодні на уроці ви здійснили віртуальну подорож по карті рідної країни України. Подивіться на нашу різнобарвну Неньку-Україну (вчитель показує на карту України), яку ми прикрасили своїми знаннями та вміннями. Я думаю, що виконуючи завдання сьогодні, ви зрозуміли, що наша Україна – єдина країна в наших серцях та думках, а думки матеріалізуються, потрібно тільки дуже хотіти цього. Тому, на знак єдності нашої країни, давайте поєднаємо руки між собою так як роблять це українці. «Україна – єдина країна» - вона неповторна (звучить музика Юлії Рай «То моя Земля», приспів).
Любіть свою рідну Україну, бережіть мир та спокій на рідній землі та всього вам найкращого!!! Дякую за урок, до нових зустрічей!!!

Популярні дописи з цього блогу